دشمن صهیونیست پس از ناکامی در میدان غزه، مذبوحانه در تلاش است جمهوری اسلامی ایران را به‌عنوان عقبه جبهه مقاومت تحت‌فشار قرار دهد

شهیدان رمضان

 طوفان‌الاقصی هنوز زنده است و هنوز پیکر زخمی رژیم صهیونیستی را می‌سوزاند. شاهد آن انتقام‌هایی است که رژیم از محور مقاومت می‌گیرد. اگر طوفان‌الاقصی ضربه کوچکی بود، چرا انتقام آن را بعد از 6 ماه از سرداران مقاومت می‌گیرید؟ اگر حماس در حال نابودی است و اگر غزه تبدیل به باتلاقی نشده که شما در آن گیر افتاده‌اید، چرا دلیرمردان سپاه ایران را می‌کشید؟ مگر طوفان‌الاقصی چه بود که پرونده آن برای شما بسته نمی‌شود؟ رژیم غاصب چه خطری را احساس کرده است که این‌چنین به تکاپو افتاده است؟ فشار به ایران برای امتیازگیری در جنگ غزه، نشان نابسنده بودن تحرکات رژیم غاصب در میدان دارد. دشمن ایران را عقبه جبهه مقاومت فلسطین می‌داند و می‌خواهد با ضربه به عقبه، ضعف خود را در خط مقدم جبران کند. حال‌آنکه عقبه مقاومت فلسطین قلوب مؤمن ملت فلسطین است که دشمن صهیونیست هیچ راهی به آن ندارد. و اگر هم مقاومت ایران عقبه مقاومت فلسطین باشد، چگونه نیرویی که از پس خط مقدم برنیامده می‌خواهد با پشتوانه مقاومت سرشاخ بشود؟
به گزارش ایرنا، در پی شکست‌های ترمیم‌ناپذیر رژیم صهیونیستی مقابل مقاومت فلسطین و ایستادگی مردم غزه و سرشکستگی مقابل اراده پولادین رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی منطقه، عصر دوشنبه ۱۳ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ هواپیماهای این رژیم جعلی در جنایتی جدید ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را مورد هدف حمله موشکی قرارداد که براثر این جنایت سرداران رشید مدافع حرم «سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی» و «سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی» از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و پنج نفر از افسران همراه آنان به فیض شهادت نائل آمدند.مقامات، مسئولان، سازمان‌ها و نهادها، احزاب و تشکل‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و علمی روز سه‌شنبه ۱۴ فروردین‌ماه با انتشار پیام‌ها و بیانیه‌های جداگانه اقدام روز گذشته این رژیم را محکوم کردند که در ذیل بخش‌هایی از این بیانیه‌ها را می‌خوانید.
 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق در پیامی تأکید کرد: بی‌تردید سزای ریختن خون‌های پاک زاهدی عزیز و هم رزمانش، نابودی صهیونیسم جهانی است.در بخشی از پیام محمدمهدی اسماعیلی آمده است: هم زمان با اجتماع پرشور مدافعان حرم در سالروز شهادت امیرالمؤمنین(ع)، پیشکسوتان جهاد و سلحشوران مقاومت بار دیگر با خون خویش شهادت دادند که هرگز از پیکار علیه ستم دست برنمی‌دارند.
وی تأکید کرد: بی‌تردید سزای ریختن خون‌های پاک زاهدی عزیز و هم‌رزمانش، نابودی صهیونیسم جهانی است و تا تحقق آن، مبارزه بی‌امان ما ادامه دارد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تبریک و تسلیت به خانواده‌های شهدای سرافراز جبهه مقاومت که در حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به کنسولگری ایران در دمشق به دیدار حق شتافتند، اعلام کرد که مانند گذشته از هیچ اقدام و ابتکار فرهنگی و رسانه‌ای برای تبیین ‌وحشی‌گری‌های بی‌سابقه صهیونیستی دریغ نخواهیم کرد.اسماعیلی یادآور شد: امروز بر ملت آگاه ایران بیش از گذشته روشن است که چگونه صهیونیسم جهانی کمر به قتل آزادگان جهان و پابرهنگان بی‌دفاع عالم بسته است. ما یقین داریم که این صفحات خون‌بار در تاریخ تلخ و شرم‌آور جهان، جز با پیروزی مجاهدان اسلام بسته نمی‌شود و این بزرگ‌ترین انتقام است؛ به حول و قوه الهی.
 وزیر کشور
احمد وحیدی، وزیر کشور در حساب کاربری خود در شبکه ایکس با محکوم کردن حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در سوریه، نوشت: شهادت سردار زاهدی و همراهان ایشان را تسلیت عرض می‌کنم. مطمئناً واکنش اسرائیل براثر انفعال و شکست‌های میدانی است.
وی افزود: خوش به حال شهید زاهدی که تا آخرین لحظه عمرش برای امنیت مردم خواب و خوراک نداشت. فرزندان خمینی کبیر سرنوشتی جز شهادت ندارند. ‌صهیونیست‌ها، منتظر واکنش باشند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی شهادت سرداران زاهدی، رحیمی و جمعی از مستشاران نظامی ایران در حمله رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه را تسلیت گفت.
در پیام بهرام عین‌اللهی آمده است: شهادت سرداران رشید مدافع حرم، سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس، مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و افسران همراه ایشان پس از عمری مجاهدت درراه پاسداری از قرآن و مکتب اهل‌بیت(ع) و اعتلای ایران اسلامی را به حضرت ولی‌عصر(ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، ملت شریف ایران، خانواده‌های معزز ایشان و به مجموعه‌ پرافتخار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ویژه رزمندگان غیور نیروی قدس تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.
وی در این پیام افزود: این سرداران، ‌مستشاران و افسران مقتدر، محبوب و عزت‌آفرین، افتخار همه ایرانیانی بودند که دل درگرو استقلال و اعتلای کشور داشتند و سرانجام در این راه از خون پاک خویش مایه گذاشتند و به دست شقی‌ترین افراد این روزگار، مزدوران رژیم جعلی و جنایتکار صهیونیستی به شهادت رسیدند و به اعلی‌علیین پیوستند.وزیر بهداشت ادامه داد: رژیم مجعول و گرگ‌صفت صهیونیستی که از سر درماندگی در جنگ مستقیم با محور مقاومت در غزه ‌و جنوب لبنان، به این جنایت تروریستی دست‌زده است، امروز منفورترین جنایتکار در جهان است و نظام استکبار می‌داند که با این اقدامات رذیلانه هرگز نخواهد توانست در اراده‌های مصمم مجاهدان بزرگی که در دامان ملت‌های مسلمان تربیت‌شده‌اند، خللی پدید آورد.عین‌اللهی در پیام خود خاطرنشان کرد: بی‌شک صف استوار پویندگان راه جهاد و شهادت در ایران و سراسر جبهه مقاومت اسلامی، بنیانی مرصوص است که تداوم مسیر نورانی این شهدای والامقام و دیگر شهدای اسلام را رقم خواهد زد و منهم من ینتظر و ما بدّلوا تبدیلا.
 رئیس سازمان انرژی اتمی
محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در پیامی حمله رژیم متجاوز صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را محکوم کرد. در بخشی از این پیام آمده است: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت امام علی علیه‌السلام و روزهایی که شاهد شکل‌گیری وحدت مسلمین جهان در برابر رژیم جعلی اسرائیل هستیم؛ متجاوزان صهیونیستی با نقض آشکار حقوق بین‌الملل و در اوج استیصال و شکست‌ راهبردی در برابر محور مقاومت، ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را هدف حمله خود قراردادند و جمعی از فرزندان رشید انقلاب و ایران اسلامی را به شهادت رساندند.رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد: این تجاوز آشکار که باهدف گسترش منازعات و تهدید صلح و امنیت جهانی انجام شد؛ نشان‌دهنده عدم محاسبات صحیح دستگاه صهیونیستی از وضعیت موجود منطقه و نیز دست‌وپا زدن‌های بیهوده در ادامه شکست‌های پیاپی می‌باشد که درنده‌خویی این رژیم منحوس را بیش‌ازپیش برای جهانیان آشکار ساخته است.
 سخنگوی شورای نگهبان
همچنین هادی طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق باوجود مصونیت آن از تعرض، بار دیگر ماهیت نامشروع و متجاوز این رژیم را این بار با نقض فاحش کنوانسیون روابط دیپلماتیک ۱۹۶۱ آشکار کرد.
وی تأکید کرد: خون شهیدان این جنایت، رژیم اشغالگر را به نقطه پایان خود نزدیک‌تر خواهد کرد.
 مجمع جهانی بیداری اسلامی
در بیانیه مجمع جهانی بیداری اسلامی در پی حمله جنایت‌کارانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران و شهادت چند تن از مستشاران نظامی کشورمان آمده است: بدون تردید این تهاجم‌های وحشیانه بدون حمایت صریح و بی‌سابقه از سوی رژیم ایالات‌متحده آمریکا امکان‌پذیر نمی‌باشد، بار دیگر چهره خشن و جنایتکار این رژیم خونخوار را به نمایش گذاشت و این اقدام رژیم صهیونیستی یک جنایت و نقض آشکار قوانین بین‌المللی می‌باشد و در برابر افکار عمومی جهان به‌طور روزافزون و آشکارا نفرت نسبت به اعمال رژیم دیوسیرت صهیونیستی گسترده‌تر می‌شود.
در ادامه این بیانیه تأکید شده است: بی‌تردید این جنایات بی‌پاسخ نخواهند ماند و رژیم صهیونیستی در مقابل این حملات سفاکانه پاسخ‌های غیرقابل‌تصوری دریافت می‌کند که قطعا زمان فروپاشی این غده سرطانی را کوتاه می‌کند و بی‌شک دستوردهندگان و حامیان آن‌ها از کاری که کرده‌اند، پشیمان می‌شوند و رژیم جنایتکار صهیونیستی که قطعا در باتلاق غزه به بن‌بست راهبردی رسیده است هر زمان با هر حرکت ضد انسانی بیشتر در این باتلاق فرو خواهد رفت.
مجمع بیداری اسلامی در این بیانیه یادآور شد: قطعا خون این شهیدان بزرگ شجره مقاومت را پایه‌دارتر و زوال این رژیم را تسریع خواهد کرد.
در این بیانیه مجمع بیداری اسلامی، شهادت این مجاهدان راه اسلام را به محضر امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب، مردم ایران، خانواده‌های معزز شهدا، رزمندگان جبهه مقاومت و تمامی همرزمان و مدافعان حرم اهل‌بیت(ع) تبریک و تسلیت گفت و تأکید کرد: مجاهدت‌های این بزرگان جبهه مقاومت یادآور مردان ازجان‌گذشته صدر اسلام است.
 سازمان بسیج اساتید کشور
سازمان بسیج اساتید نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: بدون شک این اقدامات وحشیانه و ددمنشانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی بیانگر پذیرش شکست میدانی از گروه‌های جهادی مقاومت به‌ویژه حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان، انصارالله یمن، حشدالشعبی عراق و سایر بلاد اسلامی است و این درحالیست که سران رژیم غاصب قدس خود را گرفتار باتلاق خودساخته‌ای می‌بینند که از یک‌سو امکان ادامه کشتار وحشیانه خود را به دلیل افزایش موج خشم و تنفر مردم جهان که با فرارسیدن روز جهانی قدس تشدید نیز خواهد شد را ندارد.
بدون شک دشمن صهیونیستی از ترس پرداخت بهای سنگین این جنایت در انتظار انتقام سخت جبهه مقاومت خواهد بود و متزلزل و نگران به اربابان خود پناه خواهد برد.
 سازمان اوقاف
سازمان اوقاف نیز در بیانیه‌ای تأکید کرد: حمله هوایی به ساختمان سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق که منجر به شهادت چند تن از مستشاران نظامی کشورمان شد مجددانشان داد که این غده بدخیم سرطانی که این روزها منحوسیت، رذالت و دنائتش بیش‌ازپیش برجهانیان آشکار گشته است به هیچ‌یک از قوانین بین‌المللی پایبند نیست و برای رهایی از مرگ زودرس دست به هر جنایتی می‌زند.
سازمان اوقاف یادآور شد: امروز ترس و واهمه سرتاپای این مارسمی زخمی رو به موت را فراگرفته آن سان که دست به پست‌ترین کارها و وحشیانه‌ترین خونریزی‌های تاریخ می‌زند.در ادامه این بیانیه سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن حمایت مجدد از مردمان بی‌دفاع غزه اقدام اخیر صهیونیست‌های تروریست و خونخوار در حمله به سفارت ایران در دمشق را به‌شدت محکوم کرد.
خانه احزاب ایران
در بخشی از بیانیه خانه احزاب ایران نیز آمده است: در هیاهوی دعوای قدرت‌های پوشالین جهان بر سر مال‌اندوزی و استثمار مردم مستضعف دنیا که گوش فلک را می‌آزرد، ابر مردی ظهور کرد که برای هیچ‌یک از این اصوات منکر وقعی قائل نشد و بانگ دلیرانه‌اش تمامی مردم آزاده جهان را برانگیخت و شعار اعتصام به ریسمان الهی و پرهیز از تفرقه را در سراسر گیتی طنین‌انداز کرد.این تشکل سیاسی تأکید کرد: اینک باگذشت بیش از چهار دهه، فریاد آزادی چنان در گوش‌ها پیچیده و امت اسلامی با لبیک به ندای مقام معظم رهبری مدظله‌العالی این روز را گرامی می‌دارند، ندای حمایت از مردم مظلوم فلسطین اکنون مختص به جهان اسلام نیست و آزادی خواهان و آزادگان جهان به ندای انقلاب اسلامی ایران پاسخ مثبت داده‌اند و در سراسر دنیا پرچم حمایت از فلسطین و قدس شریف در اهتزاز است.در ادامه این بیانیه آمده است: می‌خواهیم که با الهام از آموزه‌های جاودان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و لبیک به ندای ولی امرمسلمین و مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای با درک شرایط حساس فعلی، که تجاوزات رژیم کودک کش اسرائیل ازحدگذشته وحتی به سفارت ایران درسوریه نیز حمله کرده است‌ که خانه احزاب ایران این حمله ناجوانمردانه را محکوم و با حضور حماسی درراهپیمایی روز جهانی قدس باایستادگی انقلابی خود در روز قدس و دفاع از آرمان فلسطین وبویژه مردم مظلوم غزه نشان دهند که بادفاع منطقی ازمظلومین جهان، مبارزه با دشمن کودک کش و تفرقه‌افکن صهیونیسم غاصب را فراموش نخواهند کرد وهمچنان یاریگر مظلوم درفلسطین، یمن، سوریه، لبنان و دیگر نقاط جهان خواهندبود.
 کمیته ملی المپیک
کمیته ملی المپیک نیز در بیانیه‌ای حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از سرداران، مستشاران و دیپلمات‌های کشورمان شد را محکوم کرد.
در این بیانیه کمیته ملی المپیک تصریح کرد: بدون تردید مردم آزادیخواه جهان و ایران اسلامی بخصوص جامعه ورزش کشور با حضور گسترده درراهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام همبستگی با ملت مظلوم فلسطین با آرمان‌های امام عزیز و شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید پیمانی دوباره خواهندکرد.
دفتر تبلیغات اسلامی
دفتر تبلیغات اسلامی هم با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله ددمنشانه و نیز نسل‌کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی در فلسطین مظلوم و جنایات آن در سوریه و لبنان؛ خواستار پاسخ قاطع و بازدارنده نسبت به تجاوزات رژیم تروریست اسرائیل شد.در بخشی از این بیانیه آمده است: عروج ملکوتی جمعی از مستشاران نظامی جبهه مقاومت با حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را به محضر امام عصر (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت شریف و شهیدپرور ایران تسلیت عرض می‌کنیم.جنایتکارانی که به زنان و کودکان بی‌دفاع رحم نمی‌کنند و مراکز درمانی را با قضاوت هرچه‌تمام‌تر ویران می‌کنند، طبعا حرمت قوانین بین‌المللی و ضوابط دیپلماتیک را رعایت نکرده و برخلاف موازین صریح حقوقی به هر محیطی تجاوز می‌کنند. شهادت مجاهدان ایرانی در جبهه مقاومت، گویای ایستادگی جمهوری اسلامی ایران بر اصول انسانی و اسلامی خویش در حمایت از مظلومان در برابر ظلم و ظالمان است.دفتر تبلیغات اسلامی، ضمن محکوم کردن این حمله ددمنشانه و نیز نسل‌کشی وحشیانه آن رژیم در فلسطین مظلوم و جنایات آن در سوریه و لبنان؛ خواستار پاسخ قاطع و بازدارنده نسبت به تجاوزات رژیم تروریست اسرائیل است.
 بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
بسیج دانشجویی دانشگاه تهران نیز با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: حمله تروریستی رژیم‌ صهیونیستی به کنسولگری ایران پاسخی سخت، فوری و متوازن می‌طلبد.
در این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه تهران یادآور شد: در شرایط فعلی ادامه صبر استراتژیک عملا به بازدارندگی کشور خدشه وارد خواهد کرد و باید هرچه سریعتر اقدام استراتژیک در همه سطوح را جایگزین این صبر هزینه‌ساز کرد.
شهیدان رمضان