حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه:

روز جهانی قدس نشانه صف‌آرایی نوین شرق و غرب در مواجهه با فلسطین است

 حسن هانی زاده، کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به شکوه حضور مردم در راهپیمایی روز قدس پرداخت و دراین باره عنوان کرد: راهپیمایی روز قدس ۱۴۰۳ با حضور پررنگ مردم بسیار پرشکوه برگزار شد. این شکوه حضور به همراه شعارهای عنوان شده، بسیار راهبردی و استراتژیک بود. وی با تأکید بر صف آرایی نوین میان شرق و غرب افزود: بر مبنای گزارش‌های موجود، ملت‌های آزاده جهان و امت اسلامی حضور گسترده‌ای را به عمل آوردند و در خیابان‌ها حمایت همه جانبه خود را از مردم مظلوم غزه اعلام داشتند. بی‌شک حضور گسترده و پرخروش مردم نشانگر 
صف آرایی نوین میان شرق و غرب در ارتباط با مسئله فلسطین است. هانی زاده با اشاره به وحدت امت‌های مسلمان و غیرمسلمان برای نابودی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: خشم عمومی جهان نسبت به سیاست‌های دوگانه آمریکا و کشورهای اروپایی در مقابل  کشتار مردم غزه از سوی رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که افکارعمومی با مردم فلسطین همراه شده است. 
کارشناس مسائل خا‌ورمیانه با اشاره به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی در حمایت همه جانبه از ملت مظلوم و مسلمان فلسطین همچنین خاطرنشان کرد: به موجب همراهی افکارعمومی با مردم فلسطین اینک روز قدس بیش از هرزمان دیگر به نقطه عطف تاریخ مبارزات ملت‌های مسلمان علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده است. 
او در پایان این گفت‌‌وگو با تأکید بر افزایش فشار بر رژیم صهیونیستی متذکر شد: رژیم صهیونیستی به شدت دچار نگرانی شده است چراکه  حضور گسترده مردم و شعارهای عنوان شده برای محاکمه جنایتکاران جنگی در اسرائیل نشان می‌دهد که مردم در جهان با مردم غزه همراه و هم‌صدا شده‌اند.
 روز جهانی قدس نشانه صف‌آرایی نوین شرق و غرب در مواجهه با فلسطین است