احد آزادیخواه نماینده مردم ملایر در مجلس:

کشت نهاده‌های دامی بی‌نیازی از وار‌دات را رقم خواهد زد

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه، نماینده مردم ملایر و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس یازدهم در تشریح رشد تأمین نهاده دامی و اثرات این روند بر بهبود وضعیت تولید و قیمت محصولات پروتئینی به خبرنگار «رسالت» عنوان کرد: یکی از سرفصل‌های مهم الگوی کشت که می‌تواند به اقتصاد کشور به‌ویژه در بخش تأمین گوشت قرمز و گوشت سفید کمک کند و کشور را در مسیر خودکفایی قرار دهد، کشت نهاده‌های دامی است. 
وی درباره امکان کشت نهاده‌های دامی در‌ استان‌های مختلف کشور افزود: کشت نهاده‌های دامی همچون ذرت، سویا، جو و... اهمیت فراوانی دارد و نتایج قابل‌توجهی را رقم خواهد زد. با توجه به اقلیم کشور، به‌منظور کشت سویا در برخی استان‌های شمالی تنها از تولید برخوردار می‌باشیم و در مقابل برای کشت ذرت محدودیتمان به‌شدت کمتر است و می‌توانیم میزان تولید حال‌حاضر‌ را تا ۱۰ برابر افزایش دهیم. 
حجت‌الاسلام آزادیخواه درخصوص میزان تولید ذرت در کشور و راهکارهای خودکفایی تولید این محصول‌ تصریح کرد: میزان ذرت تولیدی کشور کمتر از يک میلیون تن در سال است که می‌توانیم به سهولت این میزان را افزایش دهیم و اتفاقات خوبی را رقم بزنیم. به‌منظور تحقق این مهم می‌توانیم از اقلیم استان‌های جنوبی بهره بگیریم و خودکفایی را رقم بزنیم.
نماینده مردم ملایر در مجلس بابیان اینکه کشت جو و گندم از حساسیت بسیاری برخوردار است، همچنین خاطرنشان کرد: در حوزه تولید جو باید مراقب باشیم و اجازه ندهیم فضا به‌گونه‌ای رقم بخورد که کشت گندم تحت تأثیر قرار گیرد. 
او با تأکید بر لزوم اجرای‌ دقیق قانون اصلاح الگوی کشت متذکر شد: می‌توانیم کشت ذرت و جو را در قالب اصلاح الگوی کشت به سرانجام برسانیم و تأمین نهاده‌های دامی را تحقق ببخشیم. بی‌شک به‌موجب‌ اقدامات مذکور و اصلاح الگوی کشت، معدل زراعی کشور افزایش پیدا خواهد کرد.عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: کشت نهاده‌های دامی، خودکفایی تولید نهاده‌ها را رقم خواهد زد و موجب‌ بی‌نیازی از واردات خواهد شد. یکی‌ از مشکلات اصلی کشور در حوزه واردات، تأمین و   ورود نهاده‌های دامی است که می‌توان به‌موجب اقدامات راهگشا این مشکل را مرتفع کرد. حجت‌الاسلام آزادیخواه در پایان این گفت‌‌وگو همچنین ادامه داد: توسعه کشت نهاده‌های دامی و اجرای الگوی کشت می‌تواند مشکلات موجود در بخش کشاورزی را مرتفع سازد و نارضایتی‌های فعلی را کاهش و برطرف سازد.
 کشت نهاده‌های دامی بی‌نیازی از وار‌دات را  رقم خواهد زد