سید مرتضی محمودی فعال سیاسی:

اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور نخست نیست و سرنوشت‌ساز خواهد بود

سید مرتضی محمودی، فعال سیاسی در‌ گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» به تشریح اهمیت دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در شکل‌گیری مجلس قوی و کارآمد پرداخت و دراین‌باره اظهارکرد: دور دوم انتخابات مجلس در تهران و سایر حوزه‌های انتخابیه کشور اهمیت فراوانی دارد و نقش آن کمتر از انتخابات دور نخست نیست. علی‌رغم اینکه حساسیت‌‌های موجود در دور دوم انتخابات افزایش‌یافته اما گزینش افراد به دلیل تعداد کم نامزدها تسهیل شده است. بی‌شک به سبب شرایط موجود، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی شاهد اصلح گزینی خواهیم بود. وی با تأکید بر اصلح گزینی افزود: در دور دوم انتخابات باید توجه داشت که افراد کارشناس انتخاب شوند. حضور کارشناسان می‌تواند فرصت ارزنده‌ای را رقم بزند و براین اساس نباید موقعیت انتخاب افراد اصلح را از دست داد. مردم عزیزی که خواهان رقم زدن آینده هستند، می‌بایست توجه فراوانی داشته باشند و با حضور در انتخابات، کاندیدای موردنظر خود را انتخاب کنند. محمودی با تأکید بر اینکه دور دوم انتخابات همچون دور نخست اهمیت دارد، تصریح کرد: متأسفانه برخی از رسانه‌ها و مردم جامعه گمان می‌برند که دور دوم انتخابات، دور کاهش مشارکت و عدم حضور افرادی است که در دور نخست انتخابات شرکت کردند. بی‌شک چنین ذهنیتی نادرست است و ضرورت دارد تا فضای این‌چنینی اصلاح شود. فعال سیاسی همچنین خاطرنشان کرد: در دور دوم انتخابات، فضای انتخاباتی می‌بایست همچون دور نخست پویا باشد و اهمیت حضور نیز می‌بایست برای مردم جامعه تبیین گردد. مشارکت در سطح بالای دور دوم اهمیت فراوانی دارد و ‌بی‌شک همچون انتخابات گذشته، اثرگذار خواهد بود. او با تأکید بر اینکه مردم باید نسبت به دور انتخابات اهمیت فراوانی قائل شوند، به تشریح اثرگذاری انتخابات در شکل‌گیری‌ مجلس قوی و کارآمد اظهارکرد: مجلس ۴۵ کرسی خالی دارد و در این راستا تعداد مذکور در دور دوم انتخابات، تعیین خواهند داشت. بی‌شک با شکل‌گیری کامل مجلس دوازدهم و ورود تمامی منتخبان مردم، فضای کار برای اصلاح امور در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه‌های اقتصادی و معیشتی رقم خواهد خورد. 
وی یادآور شد: بی‌شک اقدامات بزرگی در مجلس دوازدهم به ثمر خواهد نشست و ازاین‌رو اگر در انتخاب افراد طی دور نخست انتخابات، خلاء وجود داشت، حال باید این خلاء‌ها را برطرف کرد و از حضور کارشناسان خبره بهره برد. 
محمودی اضافه کرد: حوزه‌های مختلف اقتصادی ازجمله حوزه مسکن با کمبود کارشناسان روبه‌رو است. در دور دوم انتخابات امید است که تعداد کارشناسان به‌ویژه در حوزه عمران، مسکن و شهرسازی حضور پیدا کنند تا شاهد بهبود تصمیم‌گیری‌ها باشیم. نبود کارشناسان، خلاء تصمیم‌گیری را رقم خواهد زد. بنابراین ضرورت دارد تا به تخصص‌گرایی‌ توجه ویژه داشت و اصلح گزینی را بر مبنای شاخص‌های کارشناسانه و معیارهای موردنیاز جامعه را رقم زد. وی در پایان این گفت‌وگو بیان کرد: ضرورت دارد تا دور دوم انتخابات به فضاهای تبلیغاتی توجه نداشت و به‌طور دقیق و مشخص نسبت به انتخاب کارشناسان توجه داشت چراکه حضور کارشناسان به معنای حل مسائل مهم و مشکلات کشور خواهد بود. 
 اهمیت دور دوم انتخابات کمتر از دور نخست نیست  و سرنوشت‌ساز خواهد بود