حج برائت!

محمدكاظم انبارلویی
1- بیش از 250 روز است که رژیم صهیونیستی در قاب رسانه‌های جهان بی‌پروا دست به جنایات جنگی و نسل‌کشی بی‌سابقه زده است!
بیش از 250 روز است هواپیماهای رژیم اشغالگر قدس بمب‌هایی به استعداد 2 برابر بمب اتمی که در هیروشیما و ناکازاکی به کار رفت در محدوده سرزمین غزه فرود آورده‌اند و خانه‌های مردم، بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد، کلیساها
 و ... را به خاک وخون کشیده و ویران کرده‌اند.
بیش از 250 روز است که چکمه‌پوشان ارتش تروریستی اسرائیل تن خسته کودکان بی‌گناه فلسطینی، مردان و زنان بی‌دفاع را به توپ و تانک و گلوله بسته‌اند و یک جنایت عریان را به نمایش گذاشته‌اند.
این جنایات به‌قدری فجیع و عجیب است که حتی صدای دانشجویان و اساتید و نهاد علم در غرب  که ماشین جنگی اسرائیل را روغن‌کاری می‌کنند، درآورده است!
صدای برائت از جنایات جنگی و کشتارجمعی از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا بلند است وجدان بشریت از این تبهکاری‌های صهیونیستی و امپریالیستی به درد آمده است.
اکنون تاریخ در حال ثبت ابعاد و اطراف این جنایت است. حافظه تاریخ معاصر این حوادث را به‌عنوان جنایت علیه بشریت ثبت کرده است.
به تعبیر مقام معظم رهبری در دیدار کارگزاران حج امسال؛ «مظلومیت مردم غزه در تاریخ می‌ماند و راه را به بشریت نشان می‌دهد. بازتاب بی‌سابقه و شگفت‌انگیز آن از نشانه‌های این تاریخ‌سازی و شاخص سازی است.»
2- ما در زیارت عاشورا به امام حسین (ع) می‌گوییم ؛ اعلام برائت می‌کنیم از کسانی که چنین جنایت و ستمی را در کربلا مرتکب شدند و بیزاری می‌جوییم از کسانی که بنای ستم، جور و ظلم را نهادند و بیزاری می‌جوییم از پیروان آن‌ها و ... .
ما در مکتب امام حسین (ع) و عاشورا تمرین برائت از کفر و ستم و استبداد جهانی کرده‌ایم!ما بااین‌حال و هوا وارد مفاهیم جاودانه حج ابراهیمی می‌شویم.
این هشدار رهبری به مسلمانان جهان که برائت یک رکن از حج است، دعوتی اسلامی برای برپایی یک حج ابراهیمی خالص آن‌چنان‌که قرآن و خدا فرمان داده است. براساس منطق این هشدار ؛ «حج امسال به‌طور ویژه حج برائت است.
حج امسال باید فراتر از هرسال حج برائت از دشمن جنایتکار و مسلمانان و حامیان باشد لذا حج امسال به‌طور ویژه حج برائت است.»
3- امام خامنه‌ای فرمودند :« دنیای اسلامی درزمینهٔ تصمیم‌گیری مشترک خلأ بزرگی دارد.»
تکلیف این بلاتصمیمی باید در حج امسال مشخص شود.
مردم ایران و رهبری شجاع و جسور آن و نیز جبهه مقاومت در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، منتظر کسی نماند و در صف اول جبهه نبرد با صهیونیسم و امپریالیسم مردانه ایستاده است. جهان اسلام باید در حج امسال تصمیم بگیرد با اراده نیرومندی که پای‌کار مبارزه با ستم ایستاده همراهی دارد یا با سکوت خود یاور ستمگران است!
این برای دنیای اسلام به‌ویژه محافل علمی و دانشگاهی آن ننگ است که صدای دفاع از مظلوم از دانشگاه هاروارد و کلمبیا و ... و نیز از سوربن فرانسه حتی دانشگاه‌های انگلیس به گوش برسد، اما صدایی از دانشگاه‌های مصر و عربستان و اردن ، تونس ، مراکش ، الجزایر و ... شنیده نشود!
قطعا در حج امسال از دانشجویان و اساتید کشورهای عربی و اسلامی در مکه حاضر خواهند شد. آن‌ها برای دفاع از حیثیت دینی و انسانی خود باید پرچم‌دار حج ابراهیمی و حج برائت باشند.

حج برائت!