فصل پیروزی ملت

سید نظام الدین موسوی
یک. ایام انتخابات، فصل پیروزی بی‌چون‌وچرای ملت است. نظام جمهوری اسلامی، مردم‌سالار است و در یک نظام مردم‌سالار، فرآیندی که حرف مردم را بر کرسی بنشاند، عملا جشن ملت است. انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی، مراجعه به نظر مردم در سالی است که به‌طور خاص و در تداوم جهش تولید، سال «مشارکت مردم» است.
دو. هرکه در این شورونشاط و جشن سیاسی ملی، کام مردم را تلخ کند، بخواهد یا نخواهد در برابر ملت و علیه منافع ملت ایستاده است. اتهام زنی‌های ناشایست و تخریب‌های ناروا، از هر سمت‌وسو که باشد، اقدامی ضد مشارکت و ضد مردم است.
سه. نکته دیگر، مهندسی انتخابات یا القای مهندسی انتخابات است. اینجانب با سال‌ها خدمتگزاری در مشاغل سیاسی و رسانه‌ای ازجمله نمایندگی مجلس شورای اسلامی نیک دریافته‌ام که چیزی به نام مهندسی انتخابات در کشور وجود ندارد، اما قضیه آنجاست که برخی تلاش می‌کنند با زمزمه‌های سست و شایعات بی‌اساس، چنین القا کنند که کشور حساب‌وکتاب دارد و منظورشان از حساب‌وکتاب، مهندسی خودشان و رفقایشان بر سر سرنوشت مردم است. قاطعانه می‌گویم در جمهوری اسلامی، هیچ‌چیز و هیچ‌کس جز جمهوریت و اسلامیت خط قرمز نیست که هر دوی این‌ها در ولایت‌فقیه و در قانون اساسی تبلوریافته و ظهور و بروز پیداکرده است. آن‌ها که با پیش‌بینی انتخابات، سعی در القای مهندسی دارند بدانند که اگر مردم بخواهند ورق را تغییر خواهند داد. در نظام مردم‌سالار ما، حتی قانون اساسی هم بر اساس خود قانون اساسی، قابلیت اصلاح و بازنگری دارد، دیگر من و امثال من که جای خود راداریم.
چهار. نکته فوق‌العاده مهم آن است که از شب ۲۵ فروردین‌ماه که عملیات غرورآفرین «وعده صادق» تحقق یافت، تا ۲۱ اردیبهشت که دور دوم انتخابات به فضل الهی انجام می‌شود، از یک ماه هم کمتر است. این یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی، به پشتوانه مردم به سطحی از قدرت و استحکام درونی و بنیانی رسیده که هم‌زمان با تأدیب تروریست‌ها و اشرار بین‌المللی که مستظهر به حمایت مستکبران عالم‌اند،  لحظه‌ای در مراجعه به آرای ملت شریف خود تأخیر نمی‌اندازد. این تقارن، در چشم دوست و دشمن، بزرگ و شکوهمند است.

فصل پیروزی ملت