مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

مشارکت مردم در جهش تولید یعنی اعتماد به بخش خصوصی

مهرداد گودرزوند چگینی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و نماینده مردم رودبار در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به روش‌های ارتقاء سهم بخش خصوصی در اقتصاد پرداخت و تأکید بر این مهم عنوان کرد: خوشبختانه در حوزه قوانین کمبودی وجود ندارد و در قانون اساسی کشور تمامی قوانین موردنیاز تشریح شده است. براین اساس می‌توانیم اعلام کنیم که برای افزایش‌ مشارکت‌ها و حضور بخش خصوصی با کاستی قانون روبه‌رو نیستیم و ضرورت دارد تا دولت قوانین را اجرا کند و شرایط برابر را رقم بزند. 
وی با تأکید بر تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و تسریع روند صدور مجوزها افزود: صدور مجوز‌ها، تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری و فراهم‌سازی زیرساخت‌های موردنیاز برای حضور فعالان، ایجاد شرایط رقابتی از مهم‌ترین مؤلفه‌های ارتقاء بخش‌های خصوصی و مردمی در اقتصاد است. همچنین ضرورت دارد تا امکانات دولتی که بلااستفاده مانده یا بخش‌هایی که دیگر دولت نمی‌تواند بارشان را به دوش بکشد، واگذار گردد و وارد فضای رقابتی شود.  
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره اثرات حضور بخش خصوصی و گروه‌های مردمی در اقتصاد کشور تصریح کرد: دخالت‌ بخش‌های مردمی در اقتصاد امری حائز اهمیت است و اثرات این حضور را می‌توان در بخش‌های مختلف گردشگری، صنعت، خدمات، مهندسی و ... منعکس کرد. 
نماینده مردم رودبار در مجلس یازدهم با تأکید بر لزوم جذب و ترغیب سرمایه‌گذاران همچنین خاطرنشان کرد: عدم تسهیل شرایط سرمایه‌گذاری موجب کاهش حضور و تمایل سرمایه‌گذاران خواهد شد در این راستا تسهیل صدور مجوزها و سرمایه‌گذاری‌ها اهمیت فراوانی دارد. 
او بابیان اینکه بخش خصوصی همراه دولت است و رقیب دولت نخواهد بود، یادآور شد: آمادگی و همراهی دولت، فراهم شدن زمینه رقابت برای بخش خصوصی امری حائز اهمیت است. همچنین ضرورت دارد تا دولت بخش خصوصی را همچون رقیب خود نداند و این بخش را اهرم کمک‌کننده در اقتصاد تلقی کند. 
وی با اشاره به مشوق‌های مالیاتی متذکر شد: این مهم در قانون وجود دارد و برای شرکت‌ها نیز در برنامه هفتم مشوق‌های مالیاتی در نظر گرفته‌شده است. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به مؤلفه مهم برای ارتقای سهم بخش خصوصی در اقتصاد اظهارکرد: راهبرد اجرا امروز بیش از هر مؤلفه دیگری ضرورت دارد و موجب ارتقاء بخش خصوصی و افزایش سرمایه‌گذاری می‌گردد.
مشارکت مردم  در جهش تولید یعنی  اعتماد به بخش خصوصی