سایه اعتصاب‌های گسترده بر بازی‌های المپیک پاریس

طبق یک سنت در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی در فرانسه بسیاری از اتحادیه‌ها ازجمله سازندگان مدال‌های ورزشکاران این مسابقات اعتصاب‌هایی را در دستور کار قرار داده‌اند که این منجر به اختلالات و ازجمله تعویق در قراردادهای ساخت مدال‌ها شده است. نشریه «دی سایت» آلمان در مطلبی با عنوان آتش‌بس اجتماعی در فرانسه شکست خورده است نوشت: در آستانه بازی‌های المپیک پاریس، اتحادیه‌های متعددی اعتصاب‌هایی را اعلام کرده‌اند، این یک سنت است؛ اما این بار حتی مدال‌آوران هم تحت تأثیر این اعتصاب‌ها قرار می‌گیرند.
مدال‌ها احتمالادر حال حاضر مورد تقاضای بسیاری از ورزشکاران در سراسر جهان هستند. مدال‌های برنز، نقره و طلای بازی‌های المپیک تابستانی که تا چند ماه دیگر برگزار می‌شود، توسط جواهرسازان ضرابخانه پاریس ساخته می‌شود. در وسط هر طلسم تکه‌ای از برج فولادی ایفل به وزن 18 گرم وجود دارد. بر اساس تبلیغ کمیته المپیک این فلز در طول تجدیدنظرهای قبلی حذف شد و در«مکانی مخفی» برای جایزه این بازی‌های ورزشی ذخیره شد.
ضرابخانه پاریس با قدمتی بیش از 1150 سال معمولاسکه‌های طلا یا نقره می‌فروشد و مدال‌های دولتی را در کارگاه خود درست در نزدیکی رود سن ایجاد می‌کند. این ضرابخانه باید حداکثر تا 26 ژوئیه، روز افتتاحیه المپیک، 5084 مدال را به شکل 6‌ضلعی به خارج از خطوط جغرافیایی فرانسه تحویل می‌داد؛اما این قرارداد مهم اکنون در معرض خطر قرار گرفته است. بیش از سه هفته است که بخشی از نیروی کار ضرابخانه Monnaie de Paris کار خود را متوقف کرده است و حقوق بیشتری طلب می‌کنند. اتین کاسته از اتحادیه CGT Finances، با لحنی تحقیرآمیز دراین‌باره می‌گوید:«پیشنهاد فعلی کارفرمایان برای ما به طرز مضحکی کم است.» بدون مدال هیچ‌چیز در المپیک کار نمی‌کند» و کارمندان سال‌هاست که پاداشی دریافت نکرده است. بر اساس پیشنهاد کارفرمایان در این مناقشات، کارمندان با حقوق خالص 2000 یورو فقط باید 50 یورو بیشتر دریافت کنند. نماینده این اتحادیه انتقاد می‌کند که برای بسیاری از کارمندان، این به‌سختی افزایش هزینه‌های اخیر برق را پوشش می‌دهد. CGT Finances همچنین خواستار پاداشی در حدود 2000 یورو برای مدال‌سازان به‌عنوان کمک‌هزینه قبل از بازی‌ها شده است. بحث و گفت‌وگو با مدیریت Monnaie de Paris در ابتدا بی‌نتیجه ماند. مذاکرات از روز پنج‌شنبه دوباره ادامه دارد. به گفته کاست، مدال‌ها قبلابریده‌شده‌اند، اما بیشتر آن‌ها حکاکی و پرداخت نهایی را نداشتند و همچنین باید در جعبه‌های مخصوص بسته‌بندی می‌شدند.
در ادامه این مطلب آمده است: سازندگان مدال‌ها تنها کسانی نیستند که قبل از المپیک خواهان پول و پاداش بیشتری هستند. این هفته CGT، بزرگ‌ترین اتحادیه کارمندان دولتی، اعتصاب احتمالی در ماه‌های تابستان را اعلام کرد. Force Ouvrière، دومین اتحادیه بزرگ در بخش دولتی، پیش‌ازاین نیز به برگزاری اعتصاب‌هایی تهدید کرده بود. اعتصاب‌کنندگان می‌توانند شامل کارکنان بیمارستان، کارگران ساختمانی، رانندگان قطار و مترو، زباله گردها، معلمان و افسران پلیس باشند. کارمندان برج ایفل، شهرت جهانی شهر پاریس هم، اکنون برای دریافت پاداش بیشتر می‌جنگند.
 سایه اعتصاب‌های گسترده بر بازی‌های المپیک پاریس