رمضانعلی سنگدوینی عضو کمیسیون انرژی مجلس:

توسعه روابط با پاکستان راهکاری برای تحول در اقتصاد است

رمضان علی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» با اشاره به سفر رئیس‌جمهور  به پاکستان به اثرات همکاری میان دو کشور در زمینه‌های تجاری، اقتصادی، امنیتی، کشاورزی و گردشگری پرداخت و دراین‌باره گفت: روابط دیپلماسی با سایر کشورها محدود به یک الی چند کشور نیست و تقویت‌شده است. خوشبختانه روابط دیپلماسی دولت سیزدهم با کشورهای دوست و همسایه برقرارشده و تفاهم‌نامه‌های بسیار خوبی در این راستا به امضا رسیده است. 
وی با تأکید بر لزوم تسریع درروند اجرای قراردادهای امضاءشده با کشورهای دوست و همسایه، افزود: بی‌شک رونق ارتباطات و توسعه همکاری‌ها نتایج قابل‌توجهی را رقم خواهد زد. دراین فرآیند ضرورت دارد تا دولت اقدامات را به مرحله اجرایی برساند. 
سنگدوینی تصریح کرد: توافقنامه‌‌ها مادامی نتیجه مطلوب را حاصل خواهند کرد که به مرحله عملیاتی برسند. بنابراین نتایج اقتصادی، تجاری، فرهنگی و سیاسی همکاری‌ها درگرو روند اجرایی تفاهم‌نامه‌ها می‌باشد. هنگامی‌که قراردادها به مرحله عمل می‌رسند، اقتصاد و تجارت رونق بیشتری پیدا خواهد کرد و مشترکات فرهنگی نیز از ظرفیت‌های بیشتری برخوردار خواهد شد. 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: کشور پاکستان، کشوری مسلمان است و زبان فارسی نیز در این کشور به‌خوبی رایج و برقرار می‌باشد. از طرفی دیگر این کشور جمعیت شیعه‌نشین قابل‌توجهی دارد و اقوامشان مشترکات فرهنگی بسیاری با ملت ایران دارند. براین اساس می‌توان عنوان داشت که تقویت روابط و افزایش همکاری دو کشور ایران و پاکستان بسیار کمک‌کننده است. 
او با اشاره به تقویت ظرفیت‌های گردشگری میان دو کشور ایران و پاکستان متذکر شد: کشور پاکستان از منظر سرزمین و وضعیت کشاورزی مشابه جمهوری اسلامی ایران است. وجود مشترکات این‌چنینی می‌تواند تجارت و اقتصاد را رونق بخشد و نتیجه حائزاهمیتی را رقم بزند. از طرفی دیگر به‌موجب این همکاری می‌توان ظرفیت گردشگری را رقم زد و به سبب اینکه جمعیت این کشور قابل‌توجه است، شکل‌گیری ظرفیت گردشگری کمک بسیاری به اقتصاد گردشگری کشور خواهد کرد. 
نماینده مردم گرگان با تأکید بر رونق اقتصاد انرژی از مسیر توسعه روابط و همکاری ایران و پاکستان همچنین ادامه داد: یکی از موضوعاتی که امید است در جریان این سفر و افزایش همکاری‌ها به ثمر برسد، تکمیل خط لوله گاز و صادرات گاز به کشور پاکستان و ازآنجا به سایر کشورهای متقاضی است. طی سفری که به همراه اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به کشور پاکستان داشتیم، وزرای این کشور نیز براین مهم تأکید داشته و بر اجرا و تحقق این مهم اهتمام داشتند. امیدواریم این امر نیز به‌زودی تحقق یابد و تجارت انرژی رونق یابد. بی‌شک از مسیر صادرات گاز، ارزآوری رقم خواهد خورد و اقتصاد کشور نیز تقویت خواهد شد. 
توسعه روابط با پاکستان  راهکاری برای تحول  در اقتصاد است