ابراهیم عزیزی، نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

توسعه ارتباط با همسایگان موجب بهبود تراز تجاری کشور خواهد شد

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم شیراز و نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به پاکستان با محوریت توسعه و تقویت روابط اقتصادی و تجاری، گفت‌وگوهای دوجانبه و رایزنی‌های منطقه‌ای به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: رویکرد دولت سیزدهم، دیپلماسی فعال است و خوشبختانه در این راستا گام‌های بلندی برداشته‌شده و پیما‌ن‌های خوبی نیز برقرارشده است. به‌موجب اهتمام دولت سیزدهم، کشور به پیمان‌های مهمی همچون بریکس پیوست و عضو سازمان همکاری شانگهای و دیگر همکار‌های بین‌المللی و منطقه‌ای شد. 
وی ضمن بیان اینکه با تقویت روابط کشورهای دوست و همسایه می‌توانیم مانع از تحقق اهداف کشورهای سلطه‌گر شویم، افزود: اصلاح روابط با کشورهای مهم منطقه امری حائزاهمیت است که از سوی دولت سیزدهم موردتوجه قرارگرفته است. بی‌شک این دیپلماسی بسیار ثمربخش است و همواره معتقدیم که می‌بایست با بهره‌گیری هرچه‌تمام‌تر از ظرفیت دیپلماسی، تراز تجاری و اقتصادی کشور را با کشورهای همسایه ارتقاء دهیم و موانعی را که برخی کشورهای سلطه‌گر به دنبال ایجاد آن هستند، برطرف سازیم. 
عزیزی با اشاره به ایجاد ظرفیت‌های امنیتی از مسیر توسعه ارتباطات با کشورهای هم‌مرز و همسایه تصریح کرد: با بهره‌گیری از ظرفیت دیپلماسی به‌ویژه کشورهای همسایه، ناامنی‌های منطقه‌ای به حداقل ممکن خواهد رسید و این نیز امری مهم می‌باشد. 
نایب‌رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: سفر رئیس‌جمهور به کشور پاکستان با رویکرد موافقت‌نامه‌های اقتصادی، تجاری، فرهنگی و امنیتی است و بی‌شک این مؤلفه‌ها منشأ اتفاقات خوبی برای کشور خواهد بود. 
او متذکر شد: باید تلاش کنیم که امنیت مرزها با همکاری دو کشور به بالاترین سطح برسد تا برخی جریان‌های ناهمسو و ناهماهنگ قادر به پیشبرد اهداف خود نشوند چراکه برخی به دنبال آنند تا روابط ایران اسلامی و کشورهای مهم منطقه خدشه‌دار شود. 
وی در پایان این گفت‌وگو با اشاره به افزایش تراز تجاری کشور یادآور شد: بی‌شک سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سایر سفرهای این‌چنینی تراز تجاری کشور را افزایش خواهد داد و موجب رشد اقتصادی کشور می‌شود. ضرورت دارد تا روابط این‌چنینی عمق بیش‌‌تری یابد تا موانع امنیت‌ساز منطقه به حداقل ممکن برسد و ظرفیت‌سازی بیش‌تری برای کشورهای منطقه و هم‌پیمان رقم بخورد.
 توسعه ارتباط با همسایگان  موجب بهبود  تراز تجاری کشور خواهد شد