عطاالله هاشمی رئیس بنیادملی گندمکاران:

افزایش بهره‌وری و ارتقای تولیددر گرو حمایت ویژه از کشاورزان است

عطاالله هاشمی، رئیس بنیادملی گندمکاران در گفت‌‌وگو با خبرنگار «رسالت» به لزوم مشارکت مردم برای تقویت تولیدات بخش کشاورزی و افزایش بهره‌وری پرداخت و دراین باره عنوان کرد: سرمایه‌گذاری و فعالیت در بخش کشاورزی مرتبط با فعالیت بخش خصوصی است. به بیان دیگر ۹۵ درصد فعالیت‌های کشاورزی مرتبط با بخش خصوصی است و به سبب فعالیت‌های این حوزه تحقق می‌یابد. 
وی با اشاره به تحقق شعار سال با توجه ویژه به بخش کشاورزی افزود: حوزه کشاورزی یک بخش مردمی است و به طورکل مردم آن را اداره می‌کنند و با تولیدات خود زمینه بهره‌برداری و بهره‌وری را رقم می‌زنند. حضور مردمی در این بخش موجب شده تا بیشترین و پررنگ ترین سهم برای تحقق شعار سال متعلق به بخش کشاورزی و تولیدات کشاورزان باشد. هاشمی تصریح کرد: شعارسال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم عنوان شده است و بالاترین سهم مشارکت مردم متعلق به بخش کشاورزی است. دراین بخش حضور دولت کمرنگ و عمده فعالیت از سوی کشاورزان است. بنابراین به منظور افزایش بهره‌وری و ارتقای تولید می‌بایست درصدد حمایت از کشاورزان بود. دولت می‌بایست توجه محسوسی به بخش کشاورزی داشته باشد و بسترهای مناسب از لحاظ سخت افزار و نرم افزارهای موردنیاز را فراهم کند. 
رئیس بنیادملی گندمکاران همچنین خاطرنشان کرد: توجه به یافته‌های تحقیقاتی و قوانینی که به بخش تولیدی کمک می‌کند، اهمیت فراوانی دارد و موجب همراهی بیشتر با کشاورزان خواهد شد. همچنین اصلاح قوانین جاری و تدوین دستورالعمل‌های جدید الزام فراوانی دارد تا زیرساخت‌های بخش کشاورزی تکمیل و مجهز به آخرین تکنولوژی روز گردد. 
او در پایان این گفت‌‌وگو متذکر شد: حمایت‌های تسهیلاتی و سرمایه‌گذاری گام مؤثر دیگر برای افزایش بهره‌وری و مشارکت مردم است. بی‌شک مجموع عوامل مذکور در تولید نقش خواهد داشت و زمینه ارتقای فعالیت را به همراه گسترش مشارکت کشاورزان رقم خواهد زد.
 افزایش بهره‌وری  و ارتقای تولیددر گرو  حمایت ویژه از کشاورزان است