در راستای اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی مطرح شد:

پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع موشکی

گروه سیاسی 
بامداد یک شنبه ۲۶ فروردین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با شلیک پهپاد و موشک به‌سوی سرزمین‌های اشغالی، اقدام به تنبیه این رژیم متجاوز کرد. هم‌زمان با این اقدام، مردم سراسر کشور با تجمع در میادین اصلی، از این اقدام حمایت کرده و علیه رژیم صهیونیستی شعار سردادند. در جلسه روز یک شنبه مورخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ صحن مجلس شورای اسلامی محسن دهنوی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی بیانیه ۲۰۶ نفر از نمایندگان مجلس پیرامون حمله و اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به شرح زیر قرائت کرد: بسم‌الله الرحمن الرحیم، اما من المجرمین منتقمون. اقدام انقلابی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی ازجمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق و شهادت فرماندهان و مستشاران نظامی ایران در بامداد امروز یک شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ آنچنان غرورآفرین، عزت بخش و بازدارنده بود که نه‌تنها شادی ملت انقلابی ایران را به همراه داشت بلکه سبب شادی و عزت جبهه مقاومت و جهان اسلام، محرومین، مستضعفین و آزادی‌خواهان جهان گردید. عملیات پیچیده ترکیبی هوافضای سپاه در کنار عملیات‌های دقیق جنگ الکترونیک باوجود مشخص بودن زمان و مکان عملیات آن چنان دشمن رو حیرت‌زده کرد که تمامی طراحی‌های دفاع بازدارنده گنبد آهنین را پوشالی ساخت و اهداف پیش‌بینی‌شده با غرش موشک‌های نقطه زن مورد اصابت قرار گرفت و طراحی‌های نظامی در جهان را در برابر این طراحی تحقیر کرد و یک پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع تاریخی موشکی و پهپادی را در جهان به نام ملت ایران و جبهه مقاومت ثبت کرد. ضمن حمایت از دلاور مردان ستاد کل نیروهای مسلح وزارت دفاع فرماندهان غیور ارتش و سپاه و به‌ویژه فرمانده مقتدر هوافضای سپاه این موفقیت در سیلی سخت انتقام ملت را به فرماندهی معظم کل قوا مام خامنه‌ای مدظله‌العالی عزیز و ملت سرافراز ایران اسلامی تبریک عرض نموده و اعلام می‌داریم هرگونه خطایی راهبردی رژیم اسرائیل و پشتیبان آن آمریکای خبیث در تجاوز به سرزمین ایران اسلامی با پاسخ مقتدرانه فرزندان ملت روبه رو خواهد شد آنچنان که همگان پایان عمر نکبت‌بار رژیم جعلی رژیم اسرائیل را به نظاره خواهند نشست.والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته. نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با تقدیر از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق تأکید کردند که در صورت اشتباه دوباره این رژیم، سیلی محکم‌تری دریافت می‌کنند و پاسخ ایران کوبنده‌تر خواهد بود. 
*نمایندگان مجلس در راستای اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی چه گفتند؟
سید نظام‌الدین موسوی، عضو و سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس ارزیابی شلیک ده‌ها موشک و پهپاد توسط سپاه پاسداران به سمت سرزمین‌های اشغالی اظهار داشت: پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱
 منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع و در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق و کاملا منطبق با قوانین موضوعه حاکم در مناسبات بین‌المللی بود.عضو و سخنگوی هیئت‌رئیسه مجلس بیان داشت: در بعد دیگر پس از عملیات تاریخ‌ساز طوفان الاقصی این دومین پیروزی بزرگ جبهه مقاومت در رویارویی با رژیم فاسد و کودک کش صهیونیستی است و پیش‌بینی رهبر فرزانه انقلاب مبنی بر کوتاه بودن عمر این رژیم جعلی را برابر دیده جهانیان عیان‌تر ساخت. موسوی یادآورشد: بعد دیگر این عملیات گسترده که به تعبیر ناظران بین‌المللی بزرگترین حمله پهپادی و موشکی تاریخ لقب گرفته توانمندی‌های دفاعی و نظامی ایران را به رخ همگان کشید بطوری‌که آمریکایی‌ها در یک عقب‌نشینی آشکار آنچه را که در خفا مبنی بر عدم تمایل به رویارویی با ایران اسلامی می‌گفتند را امروز در تریبون‌های رسمی فریاد می‌زنند و این به معنی کرنش در مقابل یک قدرت منطقه‌ای به نام جمهوری اسلامی ایران است. 
علیرضا سلیمی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در صحن مجلس گفت: سیلی محکمی به رژیم صهیونیستی زده شد و اصابت موشک‌ها به اهداف موردنظر صورت گرفته و فراتر از انتظار بوده است. نماینده مردم محلات در مجلس خاطرنشان کرد: ضمن عرض خدا قوت به قهرمانان میهن، سپاه عزیز و نیروهای مسلح به خاطر تنبیه رژیم کودک کش و خون‌ریز رژیم صهیونیستی، به سران این رژیم می‌گوییم که این سیلی اولین سیلی است و اگر دست از پا خطا کنند، به طورحتم سیلی محکم‌تری دریافت می‌کنند و پاسخ طراحی‌شده ایران کوبنده‌تر خواهد بود.
البرز حسینی، نماینده مردم خدابنده در مجلس با قدردانی از اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ دندان‌شکنی به رژیم صهیونیستی داد و اعلام کرد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حامی مستضعفان است.
محمدرضا دشتی اردکانی، نماینده مردم اردکان در مجلس با قدردانی از نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران گفت: بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران طبق این اصل از امنیت خود به‌صورت مشروع دفاع کرده که این اتفاق مبارک را به فرماندهی کل قوا و مردم عزیز ایران تبریک عرض می‌کنیم. در راستای اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی با محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس و عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به گفت‌وگو پرداختیم که در ادامه می‌خوانید. 

محمد صالح جوکار، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس: 
پاسخ دردناکی به کوچک‌ترین تعرض  خواهیم داد

محمد صالح جوکار، نماینده مردم یزد و رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس با اشاره به اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق به خبرنگار «رسالت» اظهارکرد: این پاسخ بسیار مسئولانه و عزتمندانه بود و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سایه ابتکار و اقتدار خود و کمک پروردگار توانستند پاسخ مناسبی به تجاوزات رژیم صهیونیستی بدهند و اقدام تنبیهی نسبت به اقدام جنایتکارانه رژیم صهیونیستی علیه کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق را در دستورکار قرار دهند و عملیاتی سازند. وی ضمن بیان اینکه دشمنان بدانند که با هر اقدام اشتباه، پاسخ راسخ دریافت خواهندکرد، افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق بسیار محکم و راسخ بود. دشمنان انقلاب اسلامی بدانند که این اقدام، بازدارنده بود و چنانچه بخواهند شرارت‌های خود را تکرار کنند، پاسخ متقابل اقدام خود را خواهند دید. جوکار تصریح کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی و دیگر کشورهای هم‌پیمان او درصدد انجام شرارت باشند، از سوی جمهوری اسلامی ایران پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهند کرد. رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس همچنین خاطرنشان کرد: این عملیات محدود به اهداف مشخصی در رژیم صهیونیستی بود و چنانچه در آینده بخواهند دست به ماجراجویی بزنند و اقدام جنایتکارانه در دستورکار قرار دهند، با عملیات نامحدود و با استحکام بیش‌تر مواجه خواهند شد. نماینده مردم یزد در مجلس یازدهم بابیان اینکه برسر  منافع ملی خود با احدی شوخی نداریم، در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دربرگیرنده پیام‌های خوبی برای دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران بود. دشمنان بدانند که هیچ‌گاه قادر به درگیری با جمهوری اسلامی ایران و منافع ملی‌مان نخواهند بود. به طورحتم در راستای پاسداشت این منافع که متعلق به ملت ایران است، همواره خواهیم ایستاد و چنانچه تعرضی صورت گیرد، جمهوری اسلامی ایران پاسخ‌‌های دردناکی خواهد داد.

عباس مقتدایی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: 
جمهوری اسلامی در تنبیه یک رژیم وحشی و غیرمتمدن پیشقدم است

عباس مقتدایی، نماینده مردم اصفهان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار «رسالت» در خصوص دفاع مشروع و پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک کشور در دمشق اظهارکرد: ایران با صراحت هر چه تمام اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی تنبیه خواهد شد و با اقدام سپاه پاسداران این اتفاق افتاد. 
وی افزود: اقدام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی در راستای تأمین صلح برای تمامی جهان است چراکه امروز جمهوری اسلامی در تنبیه یک رژیم وحشی و غیرمتمدن پیشقدم است. 
مقتدایی تصریح کرد: آنچه که رژیم صهیونیستی انجام داد مصداق وحشی‌گری بود و آنچه که جمهوری اسلامی ایران انجام داد در راستای تأمین صلح برای جهانیان بود. اکنون دست ایران آن‌قدر بلند است که اگر رژیم صهیونیستی اقدام خلاف حقوق بین‌الملل انجام دهد، به‌صورت راسخ و جدی تنبیه خواهد شد و پاسخ دردناک د‌ریافت خواهد کرد. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم با تأکید بر ایستادگی بر منافع ملی کشور همچنین خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که بر سر تأمین امنیت ملی خود و همچنین تأمین صلح باکسی تعارف و شوخی ندارد. 
نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم ضمن بیان اینکه در مقابل اقدامات صهیونیست‌ها می‌توانیم اقدامات دقیق‌تر و گسترده‌تری داشته باشیم، در پایان این گفت‌وگو یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران بر سر منافع خود شوخی ندارد و آمریکایی‌ها نیز پیام ایران دراین‌باره ر‌ا به‌صورت کامل دریافت کردند. به آن‌ها تأکید کرده‌ایم تا بدانند حد و حریم آن‌ها در چه حدی است و آگاه باشند که ایران توانمندی‌های لازم برای تأمین منافع ملت را دارد. 
 پاسخ تنبیهی و دفاع مشروع موشکی