ابراهیم عزیزی نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم:

افزایش همکاری ایران و پاکستان رشد اقتصادی ۸ درصد را تحقق خواهد بخشید

ابراهیم عزیزی، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با‌ خبرنگار «رسالت» به تشریح امضای  هشت سند همکاری میان دو کشور ایران و پاکستان پرداخت و با اشاره به نتایج این سفر و شکل‌گیری همکارهادر ابعاد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی عنوان کرد: سفر رئیس جمهور انقلابی و ولایتمدار یک ‌کنشگری فعال در دیپلماسی رسمی است که می‌تواند دیپلماسی عمومی را نیز در پی داشته باشد. به موجب این همکاری ظرفیت‌ سازی ارزشی، انقلابی و همکاری هدفمند شکل‌ خواهد گرفت. افزون براین به موجب سفر اخیر و امضای توافق‌نامه‌ها، تقویت رویکرد اقتصاد محور در سیاست خارجی و روابط منطقه‌ای رقم خواهد خورد. افزون براین تقویت پیوند‌های اقتصادی با اولویت کشورهای همسایه نیز ایجاد خواهد شد. 
وی با بیان اینکه همواره ضرورت دارد تا کشورهای همسایه در اولویت ارتباطات قرار گیرند، افزود: همکاری کشور ایران و پاکستان آثار سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی فراوانی دارد که می‌بایست همواره به آن توجه داشت. دولت نیز می‌بایست از این آثار در جهت منافع ملی هرچه تمام‌تر بهره‌برداری کند. یکی از مهم‌ترین موارد قابل توجه در روابط اقتصادی دو کشور ایران و پاکستان، تحقق رشد اقتصادی
۸ درصد و جهش تولید می‌باشد. 
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس یازدهم با اشاره به توسعه خطوط حمل و نقل و افزایش تعاملات اقتصادی میان دو کشور تصریح کرد: سفر رئیس جمهور محترم به پاکستان و نتایج آن در راستای سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه با اولویت پیشرفت اقتصادی توأم با عدالت است. افزون براین به موجب این همکاری فعال‌سازی مزیت‌های جغرافیایی، سیاسی و تبدیل کشور عزیزمان به مرکز مبادلات و خدمات تجاری، انرژی، ارتباطات و حمل و نقل خواهد شد. 
عزیزی در پایان این گفت‌وگو ضمن آرزوی موفقیت برای دولت سیزدهم و تیم اقتصادی فعال، از ریاست محترم جمهوری و تیم همراه قدردانی کرد و بیان داشت: امیدواریم دولت انقلابی سیزدهم در مسیر تحقق اهداف و همکاری‌‌های اخیر بیش از پیش موفق باشد. 
 افزایش همکاری ایران  و پاکستان رشد اقتصادی ۸ درصد را تحقق خواهد بخشید